Du har överstigit gränsen för 50 tecken.
Kontakta oss
Fält med asterisk (*) är obligatoriska.
Företag
För- och efternamn*
c/o
Adress*
Postnummer*
Hausnummer*
Postort*
Land*
Ange land*
E-postadress*
Stat/Provins
Mobiltelefon*
Antal böcker*
st
Valuta
Styckpris
- inkl moms
Totalt
- inkl moms

köpvillkoren.

Mit der Übermittlung der für die Abwicklung des Rechnungskaufes und einer Identitäts- und Bonitätsprüfung erforderlichen Daten an Klarna bin ich einverstanden. Meine Einwilligung kann ich jederzeit mit Wirkung für die Zukunft widerrufen.


Kontakta oss för andra betalsätt.

Ett kvitto på beställningen skickas till angiven
emailadress när köpet är genomfört.
Nedan ser du omslaget till den bok du vill beställa.
Design:
White
Bokstorlek:
Maxi
Boktyp:
Omslagstyp:
Person/Org.-nummer*



Önskat betalningssätt



Google AdWords - på bredden och djupet

Författare: David Stockelberg

DET HÄR ÄR EN BOK FÖR DIG SOM VILL:

- förstå fundamenten i Google AdWords

- se vilka möjligheter AdWords erbjuder i form av till exempel annonsformat, att nå specifika målgrupper, mätbarhet, flexibilitet & skalbarhet


Boken är uppdelad i 3 huvudsakliga avsnitt:

ÖVERBLICK & FUNDAMENTA
I vilket redogörs för auktionsmodellen som AdWords bygger på, vilka metoder man kan använda för att nå sin målgrupp och få en träffsäker annonsering, vad konverteringsspåring innebär, och hur man kan organisera sitt AdWords-konto för att arbeta skalbart och snabbt.

KAMPANJER, ANNONSER & BUD
I vilket författaren behandlar olika annonsformat och deras relation till kampanjtyper och hur Google tar betalt vid användning av dem.
Metodiskt redogörs för skillnaderna mellan text-, bild-, video- och appannonser; mellan kostnad per klick och kostnad per visning och uppspelning; mellan olika typer av sökkampanjer samt mellan displayannonsering och videoannonsering.

ANALYS & OPTIMERING
I det sista avsnittet diskuteras hur val av målsättningar påverkar vilka budstrategier och annonsformat som bör väljas. Avsnittet innehåller också flera exempel på kalkyler vid olika budnivåer och deras inverkan på kostnad per konvertering och avkastning på investering.
Även olika modeller för tillskrivning (attribution) diskuteras.


David Stockelberg

David började arbeta med internetmarknadsföring i slutet av 1990-talet, då främst via epost och därefter i flera år framförallt med sökmotorsoptimering (SEO).

Sin första AdWordskampanj lanserades han 2006 i syfte att marknadsföra ett utbildningsföretag jag drev i Kina. Det visade sig oerhört träffsäkert och kostnadseffektivt.

David har anlitats av företag av olika storlekar och i en mängd branscher, i Sverige och utomlands. Bland dem Jollyroom (ehandel), Oniva OnlineGroup (webhosting), Mindark (onlinespel), Speedledger (bokföringsprogram), Easyfairs (mässor) och Göteborgs Symfoniker (konserthus & onlinekonserter).

Han anlitas också av Google för att hålla kurser för konsulter på andra byråer i Sverige inom ramen för deras program ‘Partner Academy’. Och utsetts till ‘Rising Star’ i Googles officiella AdWords-community.


Antal sidor: 188



Prisexempel, 1 exemplar
Pocket (svart/vit inlaga) - 195:-